Filuta'08

FIluTa 2008

Vstup do privátních stránek

FIluTa 2008

Finále

  • Finále se koná 6.12.2008 v areálu FIT v přednáškové místnosti E112. Začátek je v 10:30 hodin.
  • Na finále rádi uvidíme všechny vybrané finalisty, ale také ostatní účastníky soutěže. Srdečně zváni jsou také rodiče a přátelé soutěžících.
  • Pro finalisty bude k dispozici dataprojektor a počítač s Windows XP a Linuxem. Pro prezentaci svého díla je možné použít i vlastní notebook. Prosíme finalisty, ať si připraví zhruba desetiminutovou prezentaci (slajdy v PowerPointu, OpenOffice nebo v PDF a demonstraci vlastní aplikace).

Jak se k nám dostat?

  • Od hlavního nádraží v Brně se vydáte tramvají č. 1 nebo 6 směrem na Královo pole (jste-li zády k budově nádraží, tramvaj jede směrem doprava). Pak vystupte na zastávce Semilasso, jděte kousek zpět, potom dolů Metodějovou ulicí. Na konci ulice je vidět kostel, u kterého zahnete směrem doprava. Hlavní vchod FIT se nachází na konci prosklené budovy.
  • Podívejte se na mapu.

Základní informace

  • Plakát
  • Jde o programátorskou soutěž původních programů pro studenty a studentky středních škol.
  • Termínem dodání soutěžního příspěvku je 23. listopad 2008.
  • Finále proběhne 6. prosince 2008 v prostorách Vysokého Učení Technického v Brně, kde proběhne veřejná prezentace nejlepších prací.

Ocenění

  • Nejlepší finálové práce budou oceněny.
  • Autoři vítězných prací získají zajímavé ceny.
  • Pro finalisty, jejich rodiče a přátele bude finále rovněž exkluzivním dnem otevřených dveří, při kterém si budou moci prohlédnout naši fakultu, která je nejmoderněji vybavena pro výzkum a výuku informačních technologií a která je umístěna v areálu bývalého kartuziánského kláštera v Brně - Králově poli.

Registrace a zasílání příspěvků

  • Registrujte se včas. Soutěž je kapacitně omezena. Svůj soutěžní příspěvek můžete poslat později do výše uvedeného termínu.
  • Do soutěže se můžete registrovat přes tuto stránku.
  • Po přihlášení do privátní části stránek vytiskněte přihlášku do soutěže, podepište ji, nechte si ji potvrdit od své školy (musí tam být razítko školy) a pošlete ji na adresu na ní uvedenou. O přijetí papírové přihlášky vás budeme informovat.
  • Svůj příspěvek můžete zaslat prostřednictvím webového rozhraní, nebo elektronickou poštou na adresu soutez-filuta@fit.vutbr.cz.

Podmínky účasti

  • Účastníci musí být ve školním roce 2008/2009 studenty libovolné střední školy ve věku od 15 let výše.
  • Účastníci soutěže musí souhlasit s případnou prezentací své práce ve finálovém kole.
  • Řešení, která postoupí do finálového kola mohou být vystavena na webových stránkách soutěže. Autoři musí této skutečnosti přizpůsobit licenční podmínky svých programů (ideální je použít licence kompatibilní s GNU GPL v.2).

Kontakt

Zadání soutěže

  • FIT VUT v Brně vyhlašuje programátorskou soutěž tvůrčích prací pro studenty a studentky středních škol. Tématem soutěže jsou vaše původní, autorské programy. Obecné zaměření soutěžních programů není nijak limitováno.

Témata pro inspiraci

  • Programy pro podporu výuky - pomůcky pro výuku matematiky, fyziky, informatiky, zeměpisu, jazyků, výukové počítačové hry, ...
  • Komunikace, internet, vyhledávání informací.
  • Originální počítačové hry.
  • Jiné. Nezapomeňte, že se hodnotí i nápad.

Řešení musí obsahovat

  • zdrojový kód aplikace + přeloženou aplikaci (jde-li o kompilovaný kód),
  • návod k překladu, instalaci (makefile, či jiný skript pro překlad je vítán) a použití,
  • popis problému a řešení (k čemu to slouží, jak jste řešili klíčové problémy) v čistě textovém souboru nebo HTML o rozsahu cca 10000 znaků.

Akceptovatelné programovací jazyky

  • C, C++ (musí být přeložitelné překladačem GCC v.4 a novějšími)
  • Java (kompatibilní se Sun J2SE 5.0 a novějšími)
  • Pascal (vyzkoušejte překladač FreePascal, který je kompatibilní s Borland Pascalem 7.0)
  • Object Pascal (vyzkoušejte Turbo Delphi)
  • Python
  • Perl
  • C#, VB, a jiné (poraďte se e-mailem)
  • Programovací jazyk volte také s ohledem na finálovou prezentaci. Budete mít k dispozici počítač s Windows XP a Linuxem (ale můžete použít i vlastní notebook. Také recenzenti musí mít možnost si váš program předem vyzkoušet.

Poznámky

  • Jde o soutěž zaměřenou na praktické programování, buďte proto opatrní při používání vizuálních návrhářů aplikací (C++ Builder, Java Builder, Delphi, apod.). V těchto případech jasně označte, co je vaším dílem a co bylo automaticky vygenerováno.
  • Vyhýbejte se prosím používání komerčních knihoven u nich by mohly nastat problémy s licencí pro používání a překlad.
  • Pokud si nejste jistí zvoleným programovacím prostředím, nebo jste v tomto seznamu nenašli jazyk, ve kterém rádi programujete, kontaktujte nás.

Akceptovatelné cílové platformy

  • Windows XP a kompatibilní
  • Linux 2.6 a kompatibilní
  • Pozitivně bude hodnocena přenositelnost aplikací mezi platformami.

Hodnotí se

  • Nápad.
  • Úroveň řešení a zdrojového kódu.
  • Úroveň technické zprávy.