Filuta'08
|
FIluTa 2008 |
|
FIluTa 2008
Finále
- Finále se koná 6.12.2008 v areálu FIT v přednáškové místnosti E112. Začátek je v 10:30 hodin.
- Na finále rádi uvidíme všechny vybrané finalisty, ale také ostatní účastníky soutěže. Srdečně zváni jsou také rodiče a přátelé soutěžících.
- Pro finalisty bude k dispozici dataprojektor a počítač s Windows XP a Linuxem. Pro prezentaci svého díla je možné použít i vlastní notebook. Prosíme finalisty, ať si připraví zhruba desetiminutovou prezentaci (slajdy v PowerPointu, OpenOffice nebo v PDF a demonstraci vlastní aplikace).
Jak se k nám dostat?
- Od hlavního nádraží v Brně se vydáte tramvají č. 1 nebo 6 směrem na Královo pole (jste-li zády k budově nádraží, tramvaj jede směrem doprava). Pak vystupte na zastávce Semilasso, jděte kousek zpět, potom dolů Metodějovou ulicí. Na konci ulice je vidět kostel, u kterého zahnete směrem doprava. Hlavní vchod FIT se nachází na konci prosklené budovy.
- Podívejte se na mapu.
Základní informace
- Plakát
- Jde o programátorskou soutěž původních programů pro studenty a studentky středních škol.
- Termínem dodání soutěžního příspěvku je 23. listopad 2008.
- Finále proběhne 6. prosince 2008 v prostorách Vysokého Učení Technického v Brně, kde proběhne veřejná prezentace nejlepších prací.
Ocenění
- Nejlepší finálové práce budou oceněny.
- Autoři vítězných prací získají zajímavé ceny.
- Pro finalisty, jejich rodiče a přátele bude finále rovněž exkluzivním dnem otevřených dveří, při kterém si budou moci prohlédnout naši fakultu, která je nejmoderněji vybavena pro výzkum a výuku informačních technologií a která je umístěna v areálu bývalého kartuziánského kláštera v Brně - Králově poli.
Registrace a zasílání příspěvků
- Registrujte se včas. Soutěž je kapacitně omezena. Svůj soutěžní příspěvek můžete poslat později do výše uvedeného termínu.
- Do soutěže se můžete registrovat přes tuto stránku.
- Po přihlášení do privátní části stránek vytiskněte přihlášku do soutěže, podepište ji, nechte si ji potvrdit od své školy (musí tam být razítko školy) a pošlete ji na adresu na ní uvedenou. O přijetí papírové přihlášky vás budeme informovat.
- Svůj příspěvek můžete zaslat prostřednictvím webového rozhraní, nebo elektronickou poštou na adresu soutez-filuta@fit.vutbr.cz.
Podmínky účasti
- Účastníci musí být ve školním roce 2008/2009 studenty libovolné střední školy ve věku od 15 let výše.
- Účastníci soutěže musí souhlasit s případnou prezentací své práce ve finálovém kole.
- Řešení, která postoupí do finálového kola mohou být vystavena na webových stránkách soutěže. Autoři musí této skutečnosti přizpůsobit licenční podmínky svých programů (ideální je použít licence kompatibilní s GNU GPL v.2).
Kontakt
Zadání soutěže
- FIT VUT v Brně vyhlašuje programátorskou soutěž tvůrčích prací pro studenty a studentky středních škol. Tématem soutěže jsou vaše původní, autorské programy. Obecné zaměření soutěžních programů není nijak limitováno.
Témata pro inspiraci
- Programy pro podporu výuky - pomůcky pro výuku matematiky, fyziky, informatiky, zeměpisu, jazyků, výukové počítačové hry, ...
- Komunikace, internet, vyhledávání informací.
- Originální počítačové hry.
- Jiné. Nezapomeňte, že se hodnotí i nápad.
Řešení musí obsahovat
- zdrojový kód aplikace + přeloženou aplikaci (jde-li o kompilovaný kód),
- návod k překladu, instalaci (makefile, či jiný skript pro překlad je vítán) a použití,
- popis problému a řešení (k čemu to slouží, jak jste řešili klíčové problémy) v čistě textovém souboru nebo HTML o rozsahu cca 10000 znaků.
Akceptovatelné programovací jazyky
- C, C++ (musí být přeložitelné překladačem GCC v.4 a novějšími)
- Java (kompatibilní se Sun J2SE 5.0 a novějšími)
- Pascal (vyzkoušejte překladač FreePascal, který je kompatibilní s Borland Pascalem 7.0)
- Object Pascal (vyzkoušejte Turbo Delphi)
- Python
- Perl
- C#, VB, a jiné (poraďte se e-mailem)
- Programovací jazyk volte také s ohledem na finálovou prezentaci. Budete mít k dispozici počítač s Windows XP a Linuxem (ale můžete použít i vlastní notebook. Také recenzenti musí mít možnost si váš program předem vyzkoušet.
Poznámky
- Jde o soutěž zaměřenou na praktické programování, buďte proto opatrní při používání vizuálních návrhářů aplikací (C++ Builder, Java Builder, Delphi, apod.). V těchto případech jasně označte, co je vaším dílem a co bylo automaticky vygenerováno.
- Vyhýbejte se prosím používání komerčních knihoven u nich by mohly nastat problémy s licencí pro používání a překlad.
- Pokud si nejste jistí zvoleným programovacím prostředím, nebo jste v tomto seznamu nenašli jazyk, ve kterém rádi programujete, kontaktujte nás.
Akceptovatelné cílové platformy
- Windows XP a kompatibilní
- Linux 2.6 a kompatibilní
- Pozitivně bude hodnocena přenositelnost aplikací mezi platformami.
Hodnotí se
- Nápad.
- Úroveň řešení a zdrojového kódu.
- Úroveň technické zprávy.
|
|