Název:

Základy marketingu

Zkratka:IZMA
Ak.rok:2017/2018
Semestr:letní
Studijní plán:
ProgramOborRočníkPovinnost
IT-BC-3BIT-volitelný
IT-BC-3BIT2.volitelný
Vyučovací jazyk:čeština
Aktuální informace:2018-01-30: Začínáme v Po v 7 ráno, a to první skupina cvik, poté přednáška a pak 2. skupina cvik.
Program a podmínky zápočtu v cvičení: LS 18 Marketing FIT IZMA-Podminky.doc
Studijní materiály: Online marketing .docx, Cvicebnice Marketing.docx
2018-01-30: Informace o soutěži připravené společností Seznam v oblasti on-line marketingu:
Jedná se o týmovou soutěž (3 - 5 studentů), kteří se mohou přihlásit v termínu 5.2.-19. 2. 2018.
Studenti si musí najít konkrétní firmu (i podnik rodičů), na jejíž produkt budou dělat on-line propagaci.
Více informací níže: www.studentskakampan.cz Odkaz na propagační video Studenské kampaně pro rok 2018
2018-02-05:
  1. Cvičení bude začínat v pondělí až v 7:15 každý týden
  2. V rámci 2. Přednášky, tj. 12.2. přijde v 10 hodin zástupce neziskové společnosti informovat studenty o jejich týmových projektech, určitě doporučuji účast!
2018-02-12:
  1. Na příští cvičení, tzn. 19.2. přinést nějaký ne-oblíbený obal
  2. V příloze jsou informace k projektu - obecné zadání a zadání agapo
  3. Kontaktní informace na projekt: m.korbelova@agapo.cz nebo tel. 773 061 589, příp. osobně
  4. Popřemýšlejte nad atraktivní firmou na možnou exkurzi
  5. V rámci příští přednášky, tzn. Po 19.2. přijde v 10:00 prezentovat další neziskovka projekty pro studenty FP, takže přednáška bude 9 - 10 pro FIT studenty. Cvičení normálně.
2018-02-19:

Příští pondělí - tj. 26.2. nebude výuka marketingu, ani cvičení ani přednáška. Budu se těšit na výuce 5.3.

Místo výuky si projděte cvičebnici marketingu, kterou máte v aktualitách předmětu, až po marketingový mix - kap. Produkt.

Děkuji.

2018-02-19:

Plánuji 2 přednášky s odborníky z praxe, a to 19.3. (Petr Mikšovič, Sova Net) a 9.4. (Michal Presse, Unifer). Budu Vás ještě informovat. Určitě zajímavé!

2018-02-27:

Vzhledem k plánovanému školení neziskovky Agapo v plánovaný termín vašich prezentací, budou prezentace vašich týmových projektů už o týden dříve, a to v Po 16.4. Plánovaná testopísemka bude tedy o týden později, a to 23.4. Omlouvám se za změnu v termínech. V pondělí se těším ve výuce. Hezký zbytek týdne. LK

2018-03-03:

Pozvánka na akci: Impact Hub MashUp 8. březen v 19:30-23:30

Co to je Impact Hub MashUp?


Parádní mix prezentací a projektů, které si zaslouží vaši pozornost. Jinak řečeno: 200 sekund, 10 slidů a nekonečně možností. Zveme hosty napříč obory a vybíráme ty, kteří mají skvělý nápad, extra úspěch nebo silné a inovativní myšlenky. V rychlém sledu pak pomocí slidů a krátkých vystoupení představí, na čem dělají, a nasdílí to nejdůležitější, co se ve svém podnikání naučili. Povedené záznamy prezentací najdete na SlidesLive: https://slideslive.com/impact-hub-brno

Navíc se stačí registrovat a bezplatnou účast máte jistou ;-)
https://goo.gl/CwVDVU

Program


19:30 začátek prezentací
21.00 vyhlášení vítěze a zahájení networkingu
21.30 raut a after party

V čem je MashUp výjimečný?

Dáváme si záležet na výběru prezentujících a pokud vás někdo zaujme, bez problémů vás propojíme. Na MashUpu můžete také nasát spoustu inspirace pro své vlastní podnikání. Nebo, pokud jste investory či zapálenými byznysmeny, můžete najít ideální půdu pro novou spolupráci.

S pozdravem / Best Regards

Ing. Lucie Kaňovská, Ph.D.

2018-03-06:
Milí studenti,
přidávám informace, jak jsem slíbila.

  1. exkurze v Y SOFTu, čt 15.3., sraz před fakultou 9:15 - exkurze bude v angličtině i pro Erasmus studenty, navíc pak budete v týmech řešit společné zadání připravené Y SOFTem, určitě doporučuji účastnit se. Celkově tak cca. do 11 hodin. Je to zajímavá firma! Kdo by měl zájem, nahlásí se mi v Po na cvičení.
  2. připomínám přednášku v Po 19.3. v 9:00 na téma

    On-line marketingová strategie - jak zpracovat svůj nápad?
    Přednášející: Petr Mikšovič, CEO společnosti SOVA NET (internetová agentura) https://www.sovanet.cz/

    Základní anotace přednášky:
    • aktuální trendy on-line marketingu
    • proč mít zpracovanou strategii?
    • jak využít nástroje a postupy z plánování start-upů?
    • zpracování business modelu pomocí Lean Canvas

    Zase určitě to může být velmi zajímavé!
  3. ještě odkaz na JIC, kde se konají také zajímavé workshopy a přednášky https://www.jic.cz/akce/ a hned akce v út 13.3. může být zajímavá

    Kalendáře akcí https://www.jic.cz/akce/
    www.jic.cz
    Semináře, přednášky a networkingové akce pro začínající i zkušené podnikatele. Vše na jednom místě. Navštivte Jihomoravské inovační centrum v Brně.
  4. odkaz na video z dnešní přednášky, místy trochu expresivně podané, ale na druhou stranu velmi výstižné, doporučuji shlédnout

    http://iwrite.cz/po-tomhle-nakupu-uz-budete-stastni-5-principu-jak-se-dostat-do-hlav-a-penezenek-vsech-tech-nebozaku/
    http://iwrite.cz/wp-content/uploads/2018/01/Patroni-2018-01-20.png
    Po tomhle nákupu už budete šťastní: 5 principů jak se dostat do hlav a peněženek všech těch nebožáků
    iwrite.cz
    Vítejte ve světě marketingu! V bájné zemi, kde si dáte žvýkačku a náhodní kolemjdoucí se s vámi chtějí líbat, slazená voda zajistí nekonečnou zábavu, kukuřičné lupínky milující rodinu, kráva je fialová, závist zelená, menstruace modrá a vaše partnerská hodnota, identita, sexuální přitažlivost a společenská popularita jsou dány tím, co kupujete. Protože vy za to stojíte... Continue reading
  5. na příští hodinu mít oči pro marketing otevřené! budeme se bavit o distribuci, tak se zaměřte na tuto oblast :-)
Hezký týden.
LK

2018-03-26:

Milí studenti,

Níže je uvedený plán cvičení v dubnu:

  • 2.4. Velikonoce - výuka odpadá
  • 9.4. výuka bude jen v 11:00 (E340), cvičení budu ve spolupráci s Business Factory (představení Business Factory, současně sesterské firmy ROI Hunter a projektů, na kterých aktuálně pracují, dále info o marketingu na FB a reklamě na Instagramu
  • 16.4. výuka v 7:15 i v 11 - prezentace týmových projektů ve spolupráci s Agapo (přijdou od nich asi 3 lidé)
  • 23.4.  výuka v 7:15 i v 11 - testopísemka a další program
  • 30.4. zápočtový týden - cvičení už nebude
LK

2018-03-28:

Doporučuji přečíst (aplikace marketingu v praxi)

https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/03/mana-nasim-cilem-je-stat-se-globalnim-brandem/

https://www.mediaguru.cz/clanky/2018/01/jak-se-stalo-lego-applem-v-hrackarstvi/

2018-04-03:
  1. připománám, že cvičení v pondělí 9.4. je společné pro obě skupiny, a to v 11 hodin ve spolupráci s Business Factory
  2. Přednáška odborníka z praxe 9.4. v 9:00, E337
    Název: Současné nástroje, trendy a data v e-commerce

    Anotace: Přednáška se bude zabývat představením a možnostmi, které nabízí e-commerce nástroje v online marketingu. Představíme si aktuální trendy, data a case study v oblasti e-commerce a sociálních sítí se zaměřením na Českou republiku.

    Přednášející: Ing. Michal Presse, Digital marketing manager, www.unifer.cz
    Tvoříme budoucnost. Už teď! Vyřešíme jakékoliv zadání. Je libo marketingová kampaň, sestavení business modelu či krásný, nový web? To vše s extra kreativitou!
Kredity:5 kreditů
Ukončení:zápočet+zkouška (písemná)
Výuka:
hod./sempřednáškasem./cvičenílab. cvičenípoč. cvičeníjiná
Rozsah:26260013
 zkouškatestycvičenílaboratořeostatní
Body:1000000
Garant:Chalupský Vladimír, doc. Ing., CSc., MBA, UM
Přednášející:Kaňovská Lucie, Ing., Ph.D., FP
Cvičící:Kaňovská Lucie, Ing., Ph.D., FP
Novák Petr, Ing., Ph.D., FP
Fakulta:Fakulta podnikatelská VUT v Brně
Pracoviště:Ústav managementu FP VUT
Rozvrh:
DenVýukaTýdenMístnostOdDoPSKSk-odSk-do
Pocvičení - KaňovskávýukyP15707:0008:502BIAxxxx
Pocvičení - KaňovskávýukyP15707:0008:502BIBxxxx
Pocvičení - KaňovskávýukyP15707:0008:503BITxxxx
Popřednáška - KaňovskávýukyE33709:0010:502BIAxxxx
Popřednáška - KaňovskávýukyE33709:0010:502BIBxxxx
Popřednáška - KaňovskávýukyE33709:0010:503BITxxxx
Pozkouška - 3. termín2018-05-21E33710:0010:502BIA
Pozkouška - 3. termín2018-05-21E33710:0010:502BIB
Pozkouška - 3. termín2018-05-21E33710:0010:503BIT
Pocvičení - KaňovskávýukyE34011:0012:502BIAxxxx
Pocvičení - KaňovskávýukyE34011:0012:502BIBxxxx
Pocvičení - KaňovskávýukyE34011:0012:503BITxxxx
Pozkouška - 2. termín2018-05-14E33711:0011:502BIA
Pozkouška - 2. termín2018-05-14E33711:0011:502BIB
Pozkouška - 2. termín2018-05-14E33711:0011:503BIT
Stzkouška - 4. termín2018-05-23E33909:0009:502BIA
Stzkouška - 4. termín2018-05-23E33909:0009:502BIB
Stzkouška - 4. termín2018-05-23E33909:0009:503BIT
Čtzkouška - 1. termín2018-05-10E33711:0011:502BIA
Čtzkouška - 1. termín2018-05-10E33711:0011:502BIB
Čtzkouška - 1. termín2018-05-10E33711:0011:503BIT
 
Cíle předmětu:
  Cílem předmětu je získání základních znalostí z oblasti marketingu. Předmět zdůrazňuje úlohu zákazníka při tvorbě nabídky firemních produktů, tj. výrobků a služeb. Je veden maximální snahou zapojit aktivně studenty do výuky pomocí diskusí v přednáškách a na cvičeních.
Anotace:
  Předmět si klade za cíl seznámit studenty s objasněním pojmu marketing a s ním souvisejících oblastí. Jednou z oblastí je i problematika spokojenosti zákazníka nutná pro úspěšné fungování podniku v tržním prostředí.
Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti:
  Nejsou požadovány žádné prerekvizitní znalosti.
Získané dovednosti, znalosti a kompetence:
  Jak dělat marketing.
Osnova přednášek:
 
  1. Úvod do marketingu, význam marketingu v moderní tržní ekonomice, základní definice a vývoj vnímání marketingu ve společnosti.
  2. Podmínky pro uplatnění marketingu. Úloha spokojenosti zákazníků při rozvoji firemních aktivit a posuzování firemních výsledků. Marketingová filosofie a orientace firem na trh. Jednotlivé koncepce přístupu firem k trhu.
  3. Tržní segmentace, principy efektivní segmentace, firemní strategie založené na segmentaci.
  4. Spotřební trhy a chování zákazníků na těchto trzích. Rozhodovací procesy, faktory ovlivňující chování zákazníků, kupního rozhodování a metody zkoumání rozhodovacích procesů.
  5. Průmyslové, státní a obchodní trhy a jejich specifika. Rozdíly v chování zákazníků a jejich rozhodovací postupy, rozdíly oproti spotřebním trhům.
  6. Marketingový mix, vymezení jednotlivých prvků.
  7. Výrobek jako základní prvek marketingového mixu, charakteristika marketingového pojetí výrobku, cyklus tržní životnosti výrobku. Marketingové pojetí výrobkových inovací.
  8. Cena a faktory, které ji ovlivňují. Metody tvorby cen.
  9. Distribuce. Typy distribučních cest a jejich vztah k výrobci a zákazníkům, možné konflikty v nich.
  10. Komunikační strategie firmy. Prvky komunikační strategie. Postup tvorby a realizace reklamní kampaně, vyhodnocování efektivnosti reklamy.
  11. Marketingové trendy.
Osnova numerických cvičení:
 
  1. Seznámení s předmětem, pravidly pro hodnocení studia v průběhu semestru, s požadavky na zpracování semestrálních projektů (SP) a na rozsah a způsob provedení prezentací. Výběr témat skupinových projektů (TP).
  2. Mapa očekávání zákazníků. Mikro a makro analýza podniku.
  3. Segmentace nákupního a prodejního trhu firmy.
  4. Marketingový mix.
  5. Produkt. Obal jako cvičení ke kreativitě.
  6. Cena a distribuce.
  7. Marketingové komunikace.
  8. Psychologické aspekty reklamy, etika v reklamě.
  9. Marketingové trendy.
  10. Konzultace k týmovému projektu.
  11. Test.
  12. Prezentace týmových projektů.
  13. Zápočet.

Literatura referenční:
 
  • Kaňovská, L., D. Schuller. Základy marketingu. 2. vyd. Brno, CERM, 2016, 123 s., ISBN 978-80-214-5107-0.
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001.
  • Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006.
  • Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003.
  • Burnett, K.: klíčoví zákazníci a péče o ně. Praha, Computer Press, 2005.
  • Foret, M., Stávková, J.: Marketingový výzkum. Praha, Grada 2003.
  • Foster, T.R.V.: Jak získat a udržet zákazníky. Computer Press 2002.
  • Kaňovská, L., Tomášková, E.: DOPROVODNÉ SLUŽBY-KONKURENČNÍ VÝHODA. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 202 s., ISBN 978-80-7204-619-5.
  • Kotler, P.: Marketing od A do Z. Praha, Management Press, 2003.
  • Kotler, P., a de bes, f.t.: Inovativní marketing, Praha, Grada, 2005.
  • Pelsmacker, P.D., kol.: Marketing komunikace. Praha, Grada, 2003.
Literatura studijní:
 
  • Kaňovská, L.: Základy marketingu. 1. vyd. Brno, CERM, 2009, 123 s., ISBN 978-80-214-3838-5. (CS)
  • Kotler, P.: Marketing management. Praha, Management Press, 2001. (CS)
  • Vysekalová, J.: Marketing. Praha, Fortuna, 2006. (CS)
  • Boučková, J., kol.: Marketing. Praha, C.H. Beck, 2003. (CS)
Kontrolovaná výuka:
  Na druhém cvičení se studenti rozdělí do 3-5 členných týmů, ve kterých budou zpracovávat týmový projekt (TP). Tento projekt bude skupinami prezentován na 12. cvičení. Tématem týmových projektů je zpracování návrhu marketingových aktivit pro neziskovou společnost z Brna. Více informací k projektu v průběhu výuky. Další podmínkou pro získání zápočtu je práce na řešení případových studií v rámci cvičení, absolvování testopísemky a celkově aktivní účast na cvičení.
Podmínky zápočtu:
  Podmínkou pro udělení zápočtu je dosažení předepsaného minimálního počtu bodů podle systému bodového ohodnocení.