Název: | Angličtina pro Evropu |
---|
Zkratka: | AEU |
---|
Ak.rok: | 2009/2010 |
---|
Semestr: | zimní |
---|
Studijní plán: | |
---|
Vyučovací jazyk: | čeština, angličtina |
---|
Kredity: | 3 kredity |
---|
Ukončení: | zápočet+zkouška |
---|
Výuka: | hod./sem | přednáška | sem./cvič. | lab. cvič. | poč. cvič. | jiná |
---|
Rozsah: | 0 | 26 | 0 | 0 | 0 |
---|
| zkouška | testy | cvičení | laboratoře | ostatní |
---|
Body: | 60 | 40 | 0 | 0 | 0 |
---|
|
---|
Garant: | Dohnal Přemysl, Mgr. (UJAZ) |
---|
Fakulta: | Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií VUT v Brně |
---|
Pracoviště: | Ústav jazyků FEKT VUT v Brně |
---|
| Cíle předmětu: |
---|
| | Prohloubení slovní zásoby a rozšíření znalosti běžných konverzačních obratů. Rozvoj komunikativních schopností a povědomí o evropském kulturním a ekonomickém prostoru. Zdokonalení techniky práce s písemnými dokumenty. | Anotace: |
---|
| | Inovovaný předmět angličtiny se zaměřením na verbální i písemnou komunikaci a praktické uplatnění osvojených dovedností v rámci domácího i evropského trhu práce. Výchozím prvkem celé koncepce předmětu je pohled občana České republiky na celkové kulturní, pracovní, právní a institucionální milieu Evropské unie, jež se dnes namnoze může zdát velmi složité. Předmět proto poskytuje také průřezový pohled na základní instituce Evropské unie a především prezentuje angličtinu jako jazyk, který převzal roli nezbytného univerzálního průvodce na evropských cestách a stal se prostředníkem pro další vzdělávání i pracovní uplatnění absolventů domácích universit. Základní formy při výuce jsou panelová diskuse, prezentace individuálních názorů, interpretace psaných a audiovizuálních materiálů, prezentace výsledků domácích prací a diskuse k nim. Procvičují se praktické zásady tvorby základních osobních a úředních dokumentů. Jazykové hry a cvičení. | Požadované prerekvizitní znalosti a dovednosti: |
---|
| | Jsou požadovány znalosti na úrovni bakalářského studia s vykonanou zkouškou středně pokročilý (předměty JH3, IH3 nebo BAN4). | Získané dovednosti, znalosti a kompetence: |
---|
| | Orientace v evropském kulturním a profesním prostoru. Schopnost aktivně užívat angličtinu v široké škále každodenních situací. Schopnost vést běžnou pracovní komunikaci, účastnit se pracovních porad a vytvářet základní formální dokumenty v angličtině. Schopnost týmové práce v anglickém jazyce. Porozumění nezkrácenému slyšenému projevu. | Osnova numerických cvičení: |
---|
|
- Úvod. Angličtina pro každý den I: Seznámení a témata pro konverzaci. Konverzační tabu. Evropské pohledy na rodinný život, bydlení, práci a trávení volného času.
- Angličtina pro každý den II: Život v evropských zemích. Seznamování a témata pro konverzaci. Kultura stravování a pohostinská zařízení. Pracovní jednání v restauraci. Komunikace v restauracích, hotelech a ubytovnách.
- Angličtina pro každý den III: Seznamování a témata pro konverzaci. Nakupování a obchody.
- Napříč Evropou: Zaměstnavatelé a zaměstnanci. Poslechové cvičení.
- Angličtina pro každý den IV: Jednání na pracovišti. Přijímací pohovor a nástup do zaměstnání.
- Angličtina pro každý den V: Jak se aktivně účastnit pracovní porady. Komunikace: Řešení problémů a odpovědnost. Konflikty a jejich řešení. Práce s dokumenty: Zpracování a prezentace příspěvku na pracovní poradě.
- Angličtina pro každý den VI: Komunikace na pracovišti. Sepsání inzerátu a nabídky (v dopisu). Jazyk e-mailů a faxů. Telefonická jednání. Video: Obchodní komunikace.
- Angličtina pro každý den VII. Role: Omluvy a opravy, reklamace. Tvorba dokumentů dle tématu.
- Společenské kontakty. Role: Přijetí a odmítnutí pozvání, přijetí hosta. Tvorba dokumentů, pozvánky.
- Jednání s úředními institucemi. Finance a bydlení. Policie a kriminální delikty.
- Neformální jazyk II: Lidová mluva v evropských zemích.
- Zhodnocení předmětu a opakování.
- Semestrální test.
| Literatura referenční: |
---|
|
- Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
| Literatura studijní: |
---|
|
- Wellman, G.: The Heinemann English Wordbuilder. Praha, Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
- ÚJAZ/FEKT: Podpůrné texty.
| Kontrolovaná výuka: |
---|
| | Aktivní účast ve výuce, semestrální test (20 - 40 bodů) a závěrečná zkouška (30 - 60 bodů). | Podmínky zápočtu: |
---|
| | Aktivní účast ve výuce, semestrální test hodnocený alespoň na 50%, tj. se ziskem alespoň 20 bodů. | |
|