Název: | Inovace a podnikání v IT |
---|
Zkratka: | JPI |
---|
Ak.rok: | ukončen 2011/2012 |
---|
Semestr: | letní |
---|
Studijní plán: | |
---|
Vyučovací jazyk: | čeština |
---|
Kredity: | 5 kreditů |
---|
Ukončení: | kolokvium |
---|
Výuka: | hod./sem | přednáška | sem./cvičení | lab. cvičení | poč. cvičení | jiná |
---|
Rozsah: | 16 | 4 | 0 | 4 | 28 |
---|
| zkouška | testy | cvičení | laboratoře | ostatní |
---|
Body: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|
|
---|
Garant: | Růžička Richard, doc. Ing., Ph.D., MBA, UPSY |
---|
Přednášející: | Hrabí Michal, Mgr., JIC |
Fakulta: | Fakulta informačních technologií VUT v Brně |
---|
|
Cíle předmětu: |
---|
| | Cílem předmětu je vychovat budoucí podnikatele v oblasti informačních technologií a vést je k realizaci jejich vlastních nápadů. Nové znalosti, zkušenosti a kontakty, které účastníci programu získají, uplatní nejen při svém dalším studiu, ale především při rozvoji svých podnikatelských záměrů. |
Anotace: |
---|
| | Předmět se zabývá tvorbou reálného produktu v rámci pracovního týmu se zaměřením na ekonomické aspekty realizace daného produktu či služby a týmový vývoj. |
Získané dovednosti, znalosti a kompetence: |
---|
| |
- Vytvoření aplikace (Proof of Concept), která bude mít reálné možnosti uplatnění.
- Osvojení si technik průzkumu trhu a hledání tržních příležitostí.
- Umění v návrhu aplikace reagovat na skutečné požadavky trhu.
- Osvojení si týmové práce na reálném projektu.
- Schopnost fungovat jako firma, ne jen jako pouhý vývojový tým.
- Osvojení si prezentačních dovedností jak pro účely vnitrofiremní prezentace, tak prezentace výsledků práce pro obchodní partnery.
- Získání znalostí z oblasti zakládání a fungování firmy v ČR.
|
Osnova přednášek: |
---|
|
- Inovace v IT a strategie (Seznámení s průběhem a podmínkami předmětu. Inovace v IT. Generování nápadů. Strategie firmy, vize a cíle.)
- Rozvoj podnikání (Vytváření podnikatelského plánu - analýza (produkt, zákazníci, trh). Vytváření podnikatelského plánu - návrh (cíle, strategie, finance). Setkání a sdílení zkušeností s úspěšným podnikatelem.)
- Dobré praktiky vývoje SW 1 (Proč vyvíjet sw. Startujeme vývoj. Agile.)
- Marketingové strategie, motivace (Marketingové strategie. Obchodní dovednosti a prodej produktu/služby. Motivace.)
- Dobré praktiky vývoje SW 2 (Kontinuální učení. Použitelnost.)
- Podnikatelské minimum (Právo v IT. Založení firmy, s.r.o. vs. živnost. Práva a povinnosti podnikatele.)
|
Osnova počítačových cvičení: |
---|
|
- Dobré praktiky vývoje SW 1 (Definice cílů projektu. Praktická zkouška SCRUMu - výběr implementační technologie. Vytvoření projektu v týmovém prostředí.)
- Dobré praktiky vývoje SW 2 (Early customer feedback. Druhá iterace SCRUMu. Zhodnocení a přepočet nákladů.)
|
Osnova ostatní - projekty, práce: |
---|
|
- Dva samostatné týmové projekty, první je zpracování kompletního business plánu. Druhý je vytvoření aplikace ověřující správnost řešení zvoleného problému. Projekty jsou odevzdávány po částech v několika etapách.
|
Literatura referenční: |
---|
|
- Peter F. Drucker: The Essential Drucker
- Richard Koch: Pravidlo 80/20
- CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
- Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
- Philip Kotler: Marketing Management
- Michael E. Porter: Konkurenční strategie
|
Literatura studijní: |
---|
|
- Peter F. Drucker: The Essential Drucker
- Richard Koch: Pravidlo 80/20
- CzechInvest: Jak napsat podnikatelský plán
- Miroslav Keřkovský: Strategické řízení. Teorie pro praxi
- Philip Kotler: Marketing Management
- Michael E. Porter: Konkurenční strategie
- Paul Hauge: Průzkum trhu
- Miroslav Foret: Marketingová komunikace
- David Plesnak: Innovation for underdogs
- W. Chan Kim - Renée Mauborgne: Strategie modrého oceánu
|
Kontrolovaná výuka: |
---|
| | Účast na přednáškách v tomto předmětu není kontrolována, účast na cvičeních je povinná. Znalosti studentů jsou ověřovány vypracováním a obhájením projektu, závěrečným testem znalostí a drobnými úkoly z cvičení. |
Průběžná kontrola studia: |
---|
| | Průběžné hodnocení v rámci jednotlivých etap výuky.
- Etapa 1 končí vypracováním stručného podnikatelského záměru.
- Etapa 2 končí návrhem softwarového řešení aplikace a vytvořením analýzy tržního prostřední.
- Etapa 3 končí vytvořením Proof-of-Concept aplikace a zpracováním detailního podnikatelského plánu.
- Projekt 1: vyvinutí PoC aplikace.
- Projekt 2: vypracování podnikatelského plánu.
|
Podmínky zápočtu: |
---|
| | Bodové zisky za jednotlivé části:
- Cvičení: 40
- Laboratoře: 10
- Projekt 1 - technická část, etapa 2: 5
- Projekt 1 - technická část, etapa 3: 10
- Projekt 2 - business část, etapa 1: 5
- Projekt 2 - business část, etapa 2: 10
- Projekt 2 - business část, etapa 3: 10
- Prezentace týmového projektu: 10
|
|