3.4. Podmínky, které musí student splnit v průběhu studia 1. stupně
Poznámka: Níže
uvedené "podmínky" jsou odvozeny ze studijních a zkušebních
předpisů VUT v Brně a jejich doplnění rozhodnutími děkana
a proděkanů FIT VUT v Brně.
1) Podmínkou
postupu do dalšího ročníku 1. stupně studia je získání
alespoň 30 kreditů v daném akademickém roce.
2) Pokud
student nezíská v daném akademickém roce alespoň 30 kreditů,
je mu studium ukončeno. Do minimálního počtu kreditů lze
započítat i kredity získané absolvováním předmětů na jiné
fakultě VUT, na jiné vysoké škole v České republice, a nebo
na zahraniční vysoké škole, pokud je studium takových předmětů
předem povoleno děkanem (dohodou mezi fakultami VUT,
schválená žádost studenta, aktivita v rámci evropských
programů, a další), a tyto předměty odpovídají
studovanému oboru. Způsob jejich uznání a započítání
doporučuje Rada studijního programu EI-MGR-5.
3) Pokud
v daném akademickém roce studuje student pouze v jednom
semestru, musí si zapsat nejméně 15 kreditů, a následně získat
nejméně 15 kreditů za takový semestr (tj. "de facto"
za akademický rok).
4) Pokud se zjistí po zimním semestru, že student již nemůže v daném akademickém roce získat minimální požadovaný počet kreditů, je mu studium ukončeno k datu tohoto zjištění.
5) Podmínkou
úspěšného ukončení 1. stupně studia je získání 120
kreditů v předepsané kreditové skladbě.
skupina
předmětů |
program
EI-MGR-5 |
povinné
předměty |
jmen.
113 |
povinně
volitelný předmět |
jmen.
2 |
doporučené
technické předměty 1. stupně |
0
÷ 3 |
doporučené
všeobecně vzdělávací předměty |
6
÷ 2 |
celkem
pro úspěšné absolvování |
min.
120 |
Tabulka 1. Předepsaná kreditová skladba na 1. stupni studia v programu EI-MGR-5
Nezískání minimálního počtu kreditů v jedné skupině předmětů nelze kompenzovat překročením počtu kreditů v jiné skupině předmětů.
6) Získá-li
student další kredity ve skupině DV, může požádat o převedení
těchto kreditů do 2. stupně studia v programu EI-MGR-5. Tyto
kredity jsou mu na studijním oddělení započteny pro 2. stupeň
při hodnocení výsledků za první ročník 2. stupně (tzv.
převoditelné kredity, které mohou být uplatněny pouze pro dřívější
předměty DT (2. stupně) nebo DV obsažené ve studijních plánech
2. stupně).
7) Maximální doba studia 1. stupně pro studenty, kteří zahájili svá studia v ak.r. 2000/2001 a dříve, je 4 roky. Nesplní-li student tuto podmínku, je mu studium ukončeno.
Maximální doba studia 1. stupně pro studenty, kteří zahájili svá studia v ak.r. 2001/2002, je 3 roky. Nesplní-li student tuto podmínku, a současně nebude-li u studenta kvalifikovaný předpoklad na (budoucí) ukončení 2. stupně studia na oboru VTI, bude studentovi v magisterském studijním programu EI-MGR-5 studium ukončeno. Student bude moci před ukončením studia požádat o převedení do bakalářského studijního programu IT-BC-3.
Studuje-li student 1. stupeň studia na oboru VTI déle než 2 roky, může si zapisovat i předměty ze 2. stupně studia oboru VTI. Výjimku má předmět "CPP - Jazyky C a C++", který si lze zapsat již ve 2. roce studia, a předměty cizích jazyků (viz tabulka 14).
8)
Podmínky postupu do 2. stupně studia vyžadují současné
splnění následujících
položek:
* Úspěšné
ukončení 1. stupně studia splněním "120
kreditů v předepsané skladbě" (viz tabulka 1: případné
úpravy v "kreditové skladbě" jsou v pravomoci děkana).
* Úspěšné vykonání
souborné zkoušky (viz obr. 1): Souborná zkouška může
být prominuta studentům studujícím s velmi dobrým prospěchem
(studentům, kteří dosáhnou vážený studijní průměr za
1. stupeň studia lepší, než je v daném akademickém roce
stanoveno děkanem).
Studentům,
kteří neuzavřou 1. stupeň složením souborné zkoušky, je
nabídnuto pokračování ve 2. stupni bakalářského studijního
programu EI-BC-3 (nominální délka studia je 3,5 roku, tj. 7
semestrů: viz kap. 4). Studentům, kteří nejpozději k červnu
v r. 2004 nezískají 120 kreditů 1. stupně v předepsané
kreditové skladbě, a přitom nevznikne důvod pro ukončení
jejich studia, bude nabídnut přechod do bakalářského studijního
programu IT-BC-3 (nominální délka studia jsou 3 roky, tj. 6 semestrů),
což může být spojeno s vykonáním diferenčních zkoušek.