3.4. Podmínky, které musí student plnit v průběhu studia
Poznámka: Níže uvedené „podmínky“ jsou odvozeny ze studijních a zkušebních předpisů VUT v Brně a jejich doplnění rozhodnutími děkana a proděkanů FIT VUT v Brně.
1) Podmínkou postupu do 2. semestru v 1. ročníku studia je získání alespoň 13 kreditů za 1. semestr 1. ročníku ze zapsaných předmětů pro 1. semestr 1. ročníku. Pokud student nezíská v 1. semestru 1. ročníku alespoň 13 kreditů, je to důvod pro případné ukončení studia pro nesplnění studijních povinností.
2) Podmínkou postupu do dalšího ročníku studia je získání alespoň 30 kreditů v daném akademickém roce.
3) Pokud student nezíská v daném akademickém roce alespoň 30 kreditů, je mu studium ukončeno. Do (minimálního) počtu kreditů lze započítat i kredity získané absolvováním předmětů na jiné fakultě VUT, na jiné vysoké škole v České republice, a nebo na zahraniční vysoké škole, pokud je studium takových předmětů předem povoleno děkanem (dohodou mezi fakultami VUT, schválená žádost studenta, předem schválená aktivita v rámci evropských výměnných programů, a další), a tyto předměty odpovídají studovanému oboru. Způsob jejich uznání a započítání doporučí děkanovi Rada studijního programu IT-BC-3.
4) Pokud v daném akademickém roce studuje student pouze v jednom semestru, musí si zapsat nejméně 15 kreditů, a následně získat nejméně 15 kreditů za takový semestr.
5) Pokud se kdykoli po zimním semestru (viz také bod 1) zjistí, že student již nemůže v daném akademickém roce získat minimální požadovaný počet kreditů, je mu studium ukončeno k datu tohoto zjištění.
6) Podmínkou úspěšného ukončení studia je získání 180 kreditů v předepsané kreditové skladbě.
Skupina předmětů |
Počet kreditů |
Poznámky |
bakalářská práce |
jmen. 8 |
skupina „P“ |
povinné předměty |
jmen. 137 |
skupina „P“ |
povinně volitelný „jazyk anglický“ |
min. 4 3) |
skupina „PVA“ |
povinně volitelný „technický“ předmět |
jmen. 4 3) |
skupina „PVT“ |
povinně volitelný „humanitní“ předmět |
jmen. 2 3) |
skupina „PVH“ |
volitelné předměty |
min. 25 |
skupina „V“ |
doporučené předměty „bez kreditů“ |
0 |
skupina „D“ |
celkem |
min. 180 |
|
Tabulka 1. Předepsaná skladba kreditů v bakalářském studijním programu IT-BC-3
3) Kredity za předměty ze skupin „PVA“, „PVT“ a „PVH“, které získá student navíc (za ucelený předmět), budou převedeny do skupiny „volitelných („V“)“.
Součet „P“ + „PV…“ musí být nejméně „155 kr.“ Zbytek kreditů do „min. 180“
se doplňuje „volitelnými“ předměty.
Nezískání minimálního počtu kreditů v jedné skupině předmětů nelze kompenzovat překročením počtu kreditů v jiné skupině předmětů.
7) Státní závěrečná zkouška sestává z obhajoby bakalářské práce a z ústní části. Pokud se obě části nekonají ve stejném termínu, musí být tato skutečnost buď vyhlášena děkanem FIT, a nebo v případě individuální žádosti studenta schválena děkanem FIT.
Student může ke státní závěrečné zkoušce (potažmo k libovolné její části) přistoupit, získá-li výše uvedený počet kreditů v předepsané skladbě (jak je uvedeno v bodě 6 v tabulce 1). Obsah státní závěrečný zkoušky vychází z obsahu vybraných předmětů (především povinných předmětů), které jsou vyhlášeny Radou studijního programu IT BC 3. Vyhlášení tématických oblastí pro státní závěrečné zkoušky v r. 2005 bude provedeno nejpozději počátkem r. 2004, tj. v předstihu asi 1,5 roku.
K obhajobě bakalářské práce může přistoupit student, který si zapsal daný předmět, převzal zadání bakalářské práce (za převzetí zadání bakalářské práce je považován i způsob popsaný v čl. 54 Studijního a zkušebního řádu VUT) a odevzdal bakalářskou práci v termínu, uvedeném na zadání bakalářské práce. Termíny a způsob zveřejnění témat výběru bakalářské práce stanoví Rada studijního programu IT-BC-3. Písemné zadání bakalářské práce je studentovi, který hodlá řádně ukončit studium v daném akademickém roce, předáno v průběhu zimního semestru daného akademického roku. Studentům se doporučuje, aby téma své bakalářské práce konzultovali v předstihu s předpokládaným vedoucím bakalářské práce v letním semestru „předposledního“ akademického roku svého studia.
Organizace a průběh státní závěrečné zkoušky je dán doplňující směrnicí děkana ke státním závěrečným zkouškám v daném akademickém roce.