Soubor pro zápis objektů do mapy je určen pro definici polohy a tvaru [typu] objektů, které
se nacházejí na mapě. Stejně tak, jako u předchozího formátu, i zde budeme uvažovat
zeměpisnoušířku a zeměpisnoudélku. Nadmořskávýška objektu je určena přímo z výškové
mapy.
Poznámka: pro jednoduchost budeme uvažovat plochý svět v tom smyslu, že rovnoběžky a
poledníky jsou na sebe kolmé a leží v rovině. Neuvažujeme tedy zakřivení v důsledku
kulatosti (resp. šišatosti) Země.
Popis formátu
Formát je opět velmi jednoduchý:
1. Jedná se o ASCII soubor [ve formátu DOS], kde každému objektu přísluší jeden řádek.
2. Na každém řádku jsou 2 čísla typu float, které reprezentují souřadnice daného vrcholu a
číslo typu integer [-231..231], které udává bitmapu s daným objektem.
3. Na prvním řádku je pouze řetězec [3DOBJECTS] (i s hranatými závorkami).
4. Na posledním řádku je pouze řetězec [nil] (i s hranatými závorkami).
5. Každé číslo typu float je zapsáno pouze ve float formátu ([+|-][0-9]+[.][0-9]*), ne v exponenciálním tvaru.
6. Přípona souboru je .3D2
Vztah mezi číslem objektu a jeho tvarem
Číslo objektu přímo odpovídá bitmapě. Bitmapy mají jména 00000000.tga až 99999999.tga.
Pozor, bitmapa číslo 1 je uložena v souboru 00000001.tga a ne v 1.tga. Záporná čísla se
nebudou používat.