Format souboru pro zapis pozice a tvaru objektu do vyskove mapy  

     
Úvodní stránka
  
        
     
(c)1999
  
     
Pavel Tišnovský
 
E-mail



Formát souboru pro zápis objektů do mapy


Úvod

Soubor pro zápis objektů do mapy je určen pro definici polohy a tvaru [typu] objektů, které se nacházejí na mapě. Stejně tak, jako u předchozího formátu, i zde budeme uvažovat zeměpisnou šířku a zeměpisnou délku. Nadmořská výška objektu je určena přímo z výškové mapy.

Poznámka: pro jednoduchost budeme uvažovat plochý svět v tom smyslu, že rovnoběžky a poledníky jsou na sebe kolmé a leží v rovině. Neuvažujeme tedy zakřivení v důsledku kulatosti (resp. šišatosti) Země.


Popis formátu

Formát je opět velmi jednoduchý:
1. Jedná se o ASCII soubor [ve formátu DOS], kde každému objektu přísluší jeden řádek.
2. Na každém řádku jsou 2 čísla typu float, které reprezentují souřadnice daného vrcholu a číslo typu integer [-231..231], které udává bitmapu s daným objektem.
3. Na prvním řádku je pouze řetězec [3D OBJECTS] (i s hranatými závorkami).
4. Na posledním řádku je pouze řetězec [nil] (i s hranatými závorkami).
5. Každé číslo typu float je zapsáno pouze ve float formátu ([+|-][0-9]+[.][0-9]*), ne v exponenciálním tvaru.
6. Přípona souboru je .3D2


Vztah mezi číslem objektu a jeho tvarem

Číslo objektu přímo odpovídá bitmapě. Bitmapy mají jména 00000000.tga až 99999999.tga. Pozor, bitmapa číslo 1 je uložena v souboru 00000001.tga a ne v 1.tga. Záporná čísla se nebudou používat.


Příklad souboru

[3D POINT]
10 20 30
11.0 2.3 20
-12 -14.0 99999
[nil]

Poslední modifikace: 20:56:29.02 18.10.1999

      Úvodní stránka Domácí stránka E-mail