Grafická knihovna OpenGL a její nadstavba GLUT
Grafická knihovna OpenGL - základy
OpenGL Imaging Subset - rozšíření OpenGL o funkce pro zpracování obrazu
OpenGL Evaluators - rozšíření OpenGL o funkce pro práci s parametrickými křivkami a plochami
Tvorba přenositelných grafických aplikací využívajících knihovnu GLUT
Články o grafické knihovně OpenGL
- Grafická knihovna OpenGL (tento seriál vyšel v elektronickém časopise Root)
- část (01.07.2003) Základní informace o grafické knihovně OpenGL
- část (08.07.2003) Syntaxe většiny funkcí deklarovaných v OpenGL
- část (15.07.2003) Grafická primitiva podporovaná knihovnou OpenGL
- část (22.07.2003) Základní vlastnosti grafických primitiv
- část (29.07.2003) Transformační matice a lineární transformace
- část (05.08.2003) Použití transformačních matic, skládání transformací a zásobník matic
- část (12.08.2003) Vykreslování bitmap pomocí funkcí OpenGL
- část (19.08.2003) Bitmapy a display-listy, vykreslování znaků a řetězců
- část (26.08.2003) Práce s pixmapami - vlastnosti pixmap, vykreslování
- část (02.09.2003) Práce s pixmapami - čtení a kopírování pixmap mezi framebufferem a pamětí
- část (10.09.2003) Popis vykreslovacího řetězce OpenGL
- část (16.09.2003) Framebuffer, jeho funkce a význam
- část (23.09.2003) Zobrazení prostorové scény s ortografickou kamerou, double-buffering
- část (30.09.2003) Zobrazení prostorové scény s perspektivní kamerou, paměť hloubky
- část (07.10.2003) Přídavné ořezávací roviny, jejich význam a nastavení
- část (14.10.2003) Pole vrcholů - urychlení vykreslování grafických primitiv
- část (21.10.2003) Mlha a efekty, které se pomocí mlhy dají vytvořit
- část (04.11.2003) Materiály a stínování, první část
- část (11.11.2003) Materiály a stínování, druhá část
- část (18.11.2003) Materiály a stínování, třetí část
- část (25.11.2003) Materiály a stínování, čtvrtá část
- část (02.12.2003) Texturování, první část
- část (09.12.2003) Texturování, druhá část
- část (16.12.2003) Nastavování základních parametrů textur
- část (23.12.2003) Mipmapping
- část (30.12.2003) Formáty rastrových souborů pro uložení textur - BMP
- část (06.01.2004) Rastrový grafický formát TGA
- část (13.01.2004) Blending, efekty s blendingem, použití blendingu
- část (20.01.2004) Modulace textur
- část (27.01.2004) Automatické generování texturovacích souřadnic
- část (03.02.2004) Vykreslovací řetězec a framebuffer
- část (10.02.2004) Operace s fragmenty při vykreslování trojrozměrné scény
- část (17.02.2004) Soupis témat, reference, obsahy jednotlivých dílů
- část (24.02.2004) Seznam demonstračních příkladů
- OpenGL Imaging Subset (tento seriál vyšel v elektronickém časopise Root)
- část (02.03.2004) Význam OpenGL Imaging Subsetu
- část (09.03.2004) Změna hodnot pixelů a fragmentů
- část (16.03.2004) Pixel Look-Up Tables, jejich význam, použití
- část (23.03.2004) Barvové palety a jejich význam ve vykreslovacím řetězci
- část (30.03.2004) Použití barvových palet, čtení palet z framebufferu
- část (06.04.2004) Dvojrozměrné konvoluční filtry
- část (13.04.2004) Jednorozměrné konvoluční filtry, separovatelné konvoluční filtry
- část (20.04.2004) Histogram, jeho význam, přečtení a zobrazení
- část (27.04.2004) MinMax tabulky
- část (04.05.2004) Obsah jednotlivých dílů, seznam příkladů a funkcí
- OpenGL Evaluators (tento seriál vyšel v elektronickém časopise Root)
- část (11.05.2004) Úvod, reprezentace těles v počítačové grafice
- část (18.05.2004) Teorie Bézierových křivek
- část (22.05.2004) Teorie Bézierových ploch
- část (01.06.2004) Použití evaluátorů pro vykreslování Bézierovy křivky
- část (08.06.2004) Použití evaluátorů pro vykreslování Bézierovy plochy
- část (15.06.2004) Zjednodušení vykreslování Bézierovych křivek a ploch
- část (22.06.2004) Použití evaluátorů pro specifikaci barvy
- část (29.06.2004) Použití evaluátorů při práci s texturami
- část (13.07.2004) Automatické a poloautomatické generování normálových vektorů
- část (20.07.2004) Obsah jednotlivých dílů, seznam příkladů a funkcí
Články o knihovně GLUT
- Tvorba přenositelných grafických aplikací využívajících knihovnu GLUT (vyšlo v elektronickém časopise Root)
- část (29.04.2003) Základy práce s nadstavbovou knihovnou GLUT
- část (06.05.2003) Výhody a nevýhody použití knihovny GLUT při tvorbě GUI
- část (13.05.2003) Práce s okny - vytváření, změna velikosti, rušení
- část (20.05.2003) Zpracování zpráv (callback funkce) a obsluha klávesnice
- část (27.05.2003) Základy práce s myší a dalšími vstupními zařízeními
- část (03.06.2003) Tvorba animací, časovač a funkce idle
- část (10.06.2003) Grafické uživatelské rozhraní - vyskakovací (popup) menu
- část (17.06.2003) Vykreslování znaků pomocí funkcí GLUT
- část (24.06.2003) Vykreslování základních trojrozměrných těles - drátový model, vyplněné stěny modelů, texturování
(c) 2003, 2004 Pavel
Tišnovský
e-mail:tisnovpa@fit.vutbr.cz