Next: Dokumentace
Up: Editor afinních transformací
Previous: Prostředí programu
Filozofie práce s programem je odvozena od známé CAD aplikace AutoCAD
firmy Autodesk. Jedná se především o editaci, při které je potřeba
nejdříve zadat typ transformace a potom objekt, na který se tato
transformace provede. V některých programech se používá opačný postup,
při kterém se nejdříve vybere objekt a potom transformace.
Celý editor je pojat jako vektorový grafický editor s možností editace
již zadaných vektorových objektů. Jedná se o MDI (Multiple Document
Interface) aplikaci, což znamená, že existuje jedno hlavní okno a v něm
jsou zobrazena všechna další okna a dialogové boxy. Hlavní okno obsahuje
pull down menu, pomocí kterého lze vyvolat všechny operace, které
program implementuje.
V hlavním okně jsou běžně zobrazena čtyři další okna.
První okno slouží k editaci transformací a k vytvoření základního
objektu. Ve vrchní části okna se zobrazují souřadnice, na kterých se
nachází kurzor myši. Toho lze s výhodou použít při přesném kreslení
základního objektu, nebo při aplikaci transformací.
Druhé okno slouží k vykreslení výsledného IFS fraktálu. Tvar výsledného
IFS fraktálu lze měnit pomocí výstupních transformací. Dialog pro
editaci výstupních transformací je dostupný z hlavního menu programu.
Třetí a čtvrté okno obsahuje ikonová menu pro snažší přístup k editačním
funkcím a pro změnu zobrazení výsledného IFS fraktálu. Výběr operací z
těchto oken je většinou rychlejší než postupné procházení hlavního menu
programu.
Editační okno má rozlišení 2048x1536 pixelů, což je dostačující velikost
pro všechny možnosti editace. Větší rozlišení by znamenalo větší nároky
na velikost operační paměti počítače. Jestliže se obsah celého okna
nevejde na obrazovku, lze oknem rolovat pomocí příslušných skrolovacích
lišt, které se nachází na okrajích editačního okna.
Výstupní okno má stejné rozlišení jako editační okno, tedy 2048x1536
pixelů. Toto rozlišení má poměr stran 4:3, což je běžné pro většinu
grafických režimů S(VGA) i pro poměr stran monitoru. To mimo jiné
zaručuje, že pixel bude mít tvar čtverce a ne obdélníku.
Obsah editačního i výstupního okna lze uložit do souboru typu BMP s
možností dalšího zpracování v jiných grafických programech.
Next: Dokumentace
Up: Editor afinních transformací
Previous: Prostředí programu
Tisnovsky Pavel
1999-05-30