Next: Závěr
Up: Implementační poznatky
Previous: Životní cyklus programu
Tato aplikace byla mým prvním programem, který byl napsán pro systém
Windows. Je to také pravděpodobně nejrozsáhlejší program jaký jsem sám
napsal, neboť součet velikostí všech zdrojových textů je přibližně
600 KB.
Aby byl vývoj tak velkého programu vůbec možný, musel jsem celý program
logicky rozdělit do několika částí, které se překládaly samostatně.
Teprve po překladu všech částí se mohly přeložené objekty přilinkovat do
výsledného spustitelného souboru.
Při takto rozděleném programu byl překlad (a tím i vývoj) rychlý i na
počítači 486DX2/66.
Programováním v Object Pascalu jsem si také ověřil objektově orientované
programování, které se poněkud liší od jazyka C++. Práce s objekty si
vyžadovala i přesnou definici datových struktur, které se použijí pro
komunikaci mezi objekty.
Ve výsledném programu jsou globálně použity pouze tři datové struktury,
na které se jednotlivé objekty odkazují, nebo z nich čtou a zapisují
data. Malý počet těchto struktur ve svém důsledku zjednodušuje celý
program, protože lze všechny kontroly dat provádět na jednom místě v
programu.
Objektově orientovaný návrh je složitější při návrhu programu, neboť je
potřeba přesně specifikovat rozhraní mezi objekty. Při jeho správném
použití dosáhneme programového kódu, který je čitelnější a více odolný
proti chybám.
Next: Závěr
Up: Implementační poznatky
Previous: Životní cyklus programu
Tisnovsky Pavel
1999-05-30