Next: Výpočet pravděpodobnosti z poměru
Up: Výpočet pravděpodobnosti jednotlivých transformací
Previous: Výpočet pravděpodobnosti pomocí koeficientu
Tato volba spočítá plochu základního objektu tak, jak ho zadal uživatel.
Potom se na vrcholy základního objektu aplikuje daná transformace a pro
nově vygenerované body se spočítá plocha nového objektu. Pravděpodobnost
dané transformace se spočítá pomocí obsahů těchto dvou obrazců:
|
(4.44) |
Jde o nejpřesnější metodu pro výpočet pravděpodobností. Její nevýhodou
je velká složitost z čehož plyne i časová náročnost. Také způsob výpočtu
ploch obrazce nemusí vždy dát správné výsledky. To se stane v případě,
kdy uživatel zadal určitým způsobem zdeformovaný tvar základního
objektu, který má například dvě shodné hrany.
Výpočet obsahu objektu, který je zadaný seznamem svých vrcholů, z nichž
každý vrchol má souřadnice [xn,yn], se provede pomocí algebraického
součtu determinantů. Každý determinant je tvořen čtveřicí čísel, které
jsou dány polohou dvou sousedních vrcholů na hranici objektu. Výsledná
plocha je potom rovna polovině tohoto součtu:
|
(4.45) |
|
(4.46) |
Poslední determinant v řadě uzavírá celou posloupnost:
|
(4.47) |
Next: Výpočet pravděpodobnosti z poměru
Up: Výpočet pravděpodobnosti jednotlivých transformací
Previous: Výpočet pravděpodobnosti pomocí koeficientu
Tisnovsky Pavel
1999-05-30