Next: Zápis algoritmu pro generování
Up: Generování IFS koláže
Previous: Zápis upraveného algoritmu pro
Problém všech předchozích metod pro generování IFS koláže spočívá v tom,
že se tyto algoritmy snaží konstruovat (zobrazit) výsledný fraktál
přesně, zatímco je potřeba zobrazit jen určitou reprezentativní část
fraktálu.
Tato část fraktálu je konečná (to znamená, že je tvořena konečným počtem
bodů), proto může být zobrazena v konečném čase. Přesně to dělá
algoritmus pro generování minima pixelů (anglicky The
Minimal Plotting Algorithm - MPA). Efektivita tohoto algoritmu spočívá
v tom, že pracuje přímo s pixely a ne s body.
Bod je nekonečně malý a může mít libovolné souřadnice. To znamená, že
mezi dvěma body leží nekonečné množství dalších bodů, které mají odlišné
souřadnice. Naproti tomu má pixel určitou velikost a leží v diskrétním
prostoru. Mezi dvěma pixely leží pouze konečné množství pixelů.
Tento rozdíl mezi matematickým bodem a pixelem je použit ve více
grafických algoritmech, například v algoritmu pro odstranění aliasingu.
Použijeme ho i v tomto algoritmu.
Pro reprezentaci fraktálu použijeme bitmapu, kam se bude výsledný
fraktál zobrazovat. Jako pomocný datový typ bude sloužit fronta, ve
které budou uloženy adresy jednotlivých pixelů. V tomto algoritmu je
ukládání adres pixelů do fronty méně paměťově náročné, než ukládání do
zásobníku.
Next: Zápis algoritmu pro generování
Up: Generování IFS koláže
Previous: Zápis upraveného algoritmu pro
Tisnovsky Pavel
1999-05-30