next up previous contents
Next: Zápis algoritmu pro generování Up: Generování IFS koláže Previous: Zápis upraveného algoritmu pro

Algortimus pro generování minima pixelů

Problém všech předchozích metod pro generování IFS koláže spočívá v tom, že se tyto algoritmy snaží konstruovat (zobrazit) výsledný fraktál přesně, zatímco je potřeba zobrazit jen určitou reprezentativní část fraktálu. Tato část fraktálu je konečná (to znamená, že je tvořena konečným počtem bodů), proto může být zobrazena v konečném čase. Přesně to dělá algoritmus pro generování minima pixelů (anglicky The Minimal Plotting Algorithm - MPA). Efektivita tohoto algoritmu spočívá v tom, že pracuje přímo s pixely a ne s body. Bod je nekonečně malý a může mít libovolné souřadnice. To znamená, že mezi dvěma body leží nekonečné množství dalších bodů, které mají odlišné souřadnice. Naproti tomu má pixel určitou velikost a leží v diskrétním prostoru. Mezi dvěma pixely leží pouze konečné množství pixelů. Tento rozdíl mezi matematickým bodem a pixelem je použit ve více grafických algoritmech, například v algoritmu pro odstranění aliasingu. Použijeme ho i v tomto algoritmu. Pro reprezentaci fraktálu použijeme bitmapu, kam se bude výsledný fraktál zobrazovat. Jako pomocný datový typ bude sloužit fronta, ve které budou uloženy adresy jednotlivých pixelů. V tomto algoritmu je ukládání adres pixelů do fronty méně paměťově náročné, než ukládání do zásobníku.

 
next up previous contents
Next: Zápis algoritmu pro generování Up: Generování IFS koláže Previous: Zápis upraveného algoritmu pro
Tisnovsky Pavel
1999-05-30