Next: Výstupní transformace
Up: Generování IFS koláže
Previous: Zápis algoritmu
Algoritmy pro generování IFS koláže můžeme porovnávat podle více
hledisek. Můžeme například uvažovat čas potřebný pro vygenerování IFS
koláže, nebo spotřebu paměti při běhu programu.
Z hlediska paměťových nároků je nejvýhodnější algoritmus pro náhodnou
procházku, nebo jeho upravená verze. Tyto algoritmy pracují přímo z
výslednou bitmapou a jediná další potřebná paměťová struktura je poloha
iterovaného bodu.
Uspořádání algoritmů podle spotřeby paměti:
- Algoritmus pro náhodnou procházku a jeho upravená verze (nejmenší nároky)
- Algoritmus pro generování minima pixelů
- Deterministický algoritmus (největší paměťové nároky)
Z hlediska rychlosti je nejvýhodnější algoritmus pro vykreslení minima
pixelů. Tento algoritmus má také tu výhodu, že vždy skončí v konečném
čase. Proto se používá i pro kódování videa v případech, kdy je zadána
nízká propustnost datového kanálu. I při nízkých bitových rychlostech se
s tímto algoritmem dosahuje poměrně kvalitního videa, které stačí
například pro provozování videotelefonů.
Uspořádání algoritmů podle rychlosti:
- Algoritmus pro generování minima pixelů (nejrychlejší)
- Deterministický algoritmus
- Upravený algoritmus pro náhodnou procházku
- Algoritmus pro náhodnou procházku (nejpomalejší)
Výběr nejvhodnější metody tedy není jednoznačný, neboť závisí na aplikaci, kde se budou IFS koláže používat.
Next: Výstupní transformace
Up: Generování IFS koláže
Previous: Zápis algoritmu
Tisnovsky Pavel
1999-05-30