Třída TileLayer slouží k zobrazování rastrových mapových podkladů.
map.TileLayer (extends map.Layer)
TileLayer(map_service:MapService = null, tiles:Int = 8, smooth_zoom:Bool = true)
Konstruktor třídy TileLayer. Parametr map_service určuje mapovou službu, která bude použita pro transformaci souřadnic a získání URL adresy dlaždic. Není-li mapová služba specifikována, použije se při inicializaci vrstvy služba z první vrsty registrované ve správci vrstev, která má službu specifikovánu (při použití jedné mapové služby v rámci celé aplikace je tedy postačující uvést parametr map_service pouze u jedné vrstvy). Není-li nalezena žádná mapová služba, vrstva bude zakázána.
Parametr tiles určuje maximální počet dlaždic v x-ovém i y-ovém směru, který bude použit pro zobrazování. V případě ponechání výchozí hodnoty bude použito celkem 8x8 = 64 dlaždic.
Parametr smooth_zoom ovlivňuje chování při změně rozlišení mapy. Je-li jeho hodnota False, dojde po změně rozlišení k odstranění všech dlaždic a mapa zůstane prázdná do té doby, než jsou načteny nové dlaždice. Je-li hodnota True, pak jsou po změně rozlišení dlaždice transformovány (dlaždice je rozdělena na čtyři subdlaždice při zvětšení rozlišení, při změnšení jsou čtyři sousední dlaždice sloučeny do jedné) a ponechány v mapě.
Pro načítání rastrových dat (dlaždic) se využívá správce map.TileLoader, který řeší několik úloh
prioritní frontu pro přednostní načítání dlaždic, které jsou vidět v aktuálním výřezu
likvidaci neaktuálních požadavků ve frontě
neúspěšné pokusy o načtení dlaždic formou 5s timeoutu a následného zahájení dalšího pokusu, při neúspěchu se pokus o načtení opakuje, maximálně však třikrát
frontu dočasných dlaždic, které jsou používány při změně měřítka pro překrytí doby dané načtením nových dlaždic