HaxeMaps je open-source knihovna pro Flash sloužící k zobrazování mapových podkladů a tvorbě aplikací poskytujících mapové služby.
Vlastnosti
přenostitelný kód (Haxe)
jednoduché lehce rozšiřitelné API
malý footprint (max. 20kB) - nevyžaduje preload
umožňuje kombinovat rastrová a vektorová data
dovoluje napojení na libovolnou mapovou službu
inteligentní načítání dlaždic pomocí prioritní fronty
volitelná plynulá změna rozlišení mapy
možnost rychlého generování a manipulace s vektorovými vrstvami (Flash engine)
Kontakt
Náměty na vylepšení a hlášení o chybách je možné vkládat zde, případně psát na vasicekfit.vutbr.cz nebo marekvavrusa.com.
Základní třídy
Canvas - vykreslovací plátno, správce vrstev
Layer - bázová třída realizující mapovou vrstvu
MapService - zdroj rastrových dat, transformace souřadnic
LngLat - uchování souřadnic
Třídy rozšiřující
TileLayer - třída TileLayer rozšiřuje třídu Layer a implementuje zobrazování rastrových dat
QuadTree - struktura QuadTree pro efektivní přístup k objektům
Zdrojové kódy je možné stáhnout ze stránek projektu.
Pro překlad je zapotřebí mít nainstalovaný překladač Haxe, který je možné získat zde. Překlad spočívá v napsání:
> mkdir haxemaps & cd haxemaps > wget http://haxemaps.googlecode.com/files/examples-1.0.zip > unzip examples-1.0.zip > haxe -swf map.swf -swf-version 9 -main Example01 -swf-header 800:600:120:ffffff -cp haxemaps
Kde parametr -main Example01
určuje název třídy obsahující metodu main, která realizuje vlastní aplikaci a parametr -cp haxemaps
určuje adresář, ve kterém se mají hledat knihovní třídy. Výsledkem je soubor map.swf, který lze umístit na webové stránky. K zabudování flash objektu je možné použít například knihovnu swfobject.
Pro uživatele preferující komerční nástroje se nabízí možnost vygenerovat pomocí Haxe kód v ActionScriptu AS3 a poté přeložit pomocí nástrojů Adobe (více informací lze získat zde).
> haxe -as3 map_as3 -main Example01 -swf-header 800:600:120:ffffff -cp haxemaps > cd map_as3 > mxmlc -output map.swf __main__.as