Zbyněk Křivka@
Hlavní O mně IT & PC Osobnosti Muzika Ostatní
 Domovské stránky
 sekce OSTATNÍ - Autoškola - konstrukční testy

 

Konstrukční testy do autoškoly

 

Odkazy:
Pokud vás zajímají také testové otázky, tak na adrese http://autoskola.srsen.cz najdete program pro Windows95 (8.2 MB), který vás ze všech asi 700 otázek může prozkoušet.
Nebo si můžete přečíst něco o olověných akumulátorech, které se nejčastěji používají jako autobaterie.

Test č. B1

1. Olej v převodovce necháte vyměnit:
    a) současně s olejem v motoru, tj. asi po ujetí 10 000 km.
    b) nemění se, pouze se dolévá.
    c) dle doporučení výrobce, obvykle po ujetí 30 000 km.

2. Provozní teplota chladící kapaliny je asi:
    a) 120°C.
    b) 50°C.
    c) 80°C.

3. Při chodu motoru se kontrolní svítilna činnosti mazání motoru rozsvítí:
    a) při dosažení správného tlaku oleje.
    b) při poklesu tlaku, lze dojet opatrně do místa opravy.
    c) při poklesu tlaku pod stanovenou hodnotu, je nutno ihned zastavit a vypnout motor.

4. Oleje PP 80 a PP 90 jsou:
    a) určeny pro mazání převodovky.
    b) určeny pro mazání motoru.
    c) univerzální pro motor i převodovku.

5. Kontrolní svítilna mazání motoru má barvu:
    a) modrou.
    b) žlutou.
    c) červenou.

6. Směs nemrznoucí kapaliny (např. FrideX) a destilované vody se používá:
    a) pouze v zimě.
    b) celoročně, po 3 letech se náplň mění.
    c) celoročně, nemění se.

7. Zapalovací svíčky nacháte vyměnit za nové:
    a) až přestanozu fungovat.
    b) nemění se, pouze čistí a seřazují.
    c) podle doporučení výrobce, obvykle po ujetí 12 - 15 000 km.

Test č. B2

1. Dojde-li k přehřátí motoru (dosažení bodu varu chladící kapaliny) je nutné:
    a) zastavit vozidlo, nevypínat motor, kapalina schládne cirkulací na volnoběžné otáčky.
    b) ihned otevřít zátku expanzivní nádržky (chladiče) a dolít studenou vodu.
    c) pomalou jízdou dojet do místa odborné opravy.

2. Vložka čističe vzduchu se vyměňuje:
    a) dle pokynů výrobce, v souvislosti s počtem ujetých km.
    b) nevymeňuje se pouze čistí stlačeným vzduchem.
    c) vyměňuje se vždy před zimním obdobím.

3. Olejový filtr motoru se mění:
    a) každých 50 000 km.
    b) vždy při výměně oleje, tj. asi po 10 000 km.
    c) při výměně oleje se vypláchne benzínem, nemění se.

4. Tlak vzduchu v pneumatikách se měří:
    a) bez ohledu na jejich teplotu.
    b) po jízdě, jsou-li zahřáté.
    c) před jízdou, jsou-li studené.

5. Články automobilového akumulátoru se v provozu doplňují:
    a) elektrolytem.
    b) destilovanou vodou.
    c) kyselinou sírovou.

6. Výměna oleje v motoru se provádí:
    a) před jízdou u studeného motoru.
    b) po jízdě u zahřátého motoru, aby olej dobře stékal.
    c) libovolně bez ohledu na teplotu motoru.

7. Kontrolu výšky hladiny oleje provedete pomocí měrky:
    a) u studeného motoru před jízdou, když je hladina v klidu.
    b) u zahřátého motoru ihned po jízdě.
    c) při běhu motoru.

Test č. B3

1. Při výměně kola za rezervu je nutné nejdříve:
    a) zdvihnout vůz zvedákem.
    b) povolit matice (šrouby) kol.
    c) zajistit vozidlo proti pohybu na opačné straně než bude zvedák.

2. Kontrolka modré barvy signalizuje:
    a) činnost dálkových světel.
    b) činnost mazání motoru.
    c) činnost chladící soustavy.

3. Klínový řemen motoru vodního čerpadla má být napnut na průhyb asi:
    a) 4 - 5 cm.
    b) má být napnut co nejvíce.
    c) 1 - 1,5 cm.

4. Hladina elektrolytu v akumulátoru má dosahovat:
    a) 10 - 15 mm pod horní stranu destiček článků.
    b) 10 - 15 mm nad horní stranu destiček článků.
    c) co nejvýše tak, aby elektrolyt nepřetékal.

5. Oleje s označením M 7 AD, M 8 AD, M 3 AD jsou:
    a) převodové.
    b) motorové pro čtyřdobé motory.
    c) motorové pro dvoudobé motory.

6. Použití benzínu s nižších oktanovým číslem než-li doporučuje výrobce vozidla (např. místo benzínu ,,Super" použití benzínu ,,Speciál") má za následek:
    a) zvýšení výkonu, snížení spotřeby.
    b) finanční úspory.
    c) zvýšení výkonu, zvýšení spotřeby.

7. Před jízdou na kluzkém povrchu (sníh, led) je vhodné upravit tlak v pneumatikách:
    a) na tlak přesně předepsaný výrobcem.
    b) na vyšší, než-li předepisuje výrobce.
    c) na nižší, než-li předepisuje výrobce.

 

Řešení:  VYHODNOCOVACÍ TABULKA TECHNICKÝCH TESTŮ - OSOBNÍ AUTOMOBIL

Test č. B1 Test č. B2 Test č. B3
Otázka č. 1 C A C
Otázka č. 2 C A A
Otázka č. 3 C B C
Otázka č. 4 A C B
Otázka č. 5 C B B
Otázka č. 6 B B C
Otázka č. 7 C A A

 Hot Tip: Podívejte se na stránky humorného školního časopisu PRD (Pravidelný Redakční Drb):
Oficialni modre stranky PRDu  Neoficialni cervene stranky PRDu

Pokud chcete sledovat tyto stránky (kdy budou změněny, tak se zaregistrujte sem: