Nejprve se vypočítají minimální a maximální souřadnice základního objektu:
xmin
=
(4.48)
xmax
=
(4.49)
ymin
=
(4.50)
ymax
=
(4.51)
Z těchto souřadnic se získá plocha obdélníka, který je opsaný
základnímu objektu:
Sobd=(xmax-xmin)*(ymax-ymin)
(4.52)
Poté se pro každý vrchol základního objektu provede transformace a
spočtou se nové minimální a maximální souřadnice pro transformovaný
základní objekt:
xmin'
=
(4.53)
xmax'
=
(4.54)
ymin'
=
(4.55)
ymax'
=
(4.56)
Vypočteme plochu obdélníku, který je opsaný transformovanému objektu:
Sobd'=(xmax'-xmin')*(ymax'-ymin')
(4.57)
Výsledná pravděpodobnost dané transformace je dána vztahem:
(4.58)
Mohlo by se zdát, že by stačilo vypočítat ohraničující obdélník
základního objektu a souřadnice vrcholů nového obdélníku získat
transformací. Takový postup by nedával správný výsledek, neboť určité
transformace by tento obdélník změnily na jiný tvar a vypočtený obsah by
byl odlišný.
Tato metoda není tak přesná jako metoda předchozí. Její výhodou je
jednoduchá implementace a jednoznačnost výsledků.
Next:Výpočet pravděpodobnosti z poměru Up:Výpočet pravděpodobnosti jednotlivých transformací Previous:Výpočet pravděpodobnosti z poměruTisnovsky Pavel 1999-05-30