Vizuální simulátor/debugger umelých neuronových sítí

(jiz reseno v nekolika pracech, ale muze slouzit jako inspirace)

Návrh zadání

Prostudujte problematiku neuronových sítí. Vyberte si vhodný typ neuronové síte a vytvorte knihovnu pro práci s tímto typem síte. Dále vytvorte knihovnu a aplikaci pro vizuální práci s tímto typem neuronových sítí. Tato knihovna a aplikace musí umoznovat rucní návrh síte a vizualizaci jejího aktuálního stavu tak, aby bylo mozné to pouzít napríklad pro demonstraci (výuku) ucících algoritmu nebo pro jejich ladení (melo by to umoznovat krokování algoritmu).

Protoze existuje více typu neuronových sítí (vícevrstvé, Kohonenovy, fuzzy, ...), lze vytvorit podobná zadání pro celou skupinu spolupracujících studentu - kazdý si vezme jeden typ síte a budou spolupracovat na návrhu té vizuální aplikace tak, aby byla dostatecne obecná pro práci s ruznými typy sítí.

Vhodné pro vsechny typy prací. Prijdte si domluvit podrobnosti.

Klícová slova

Umelá neuronová sít,

Implementacní jazyk

Pozaduji prenositelnost mezi Linuxem/Windows - Java, (+ XML), zajímavý by byl SmallTalk (uz jenom proto, ze vizuální prvky jsou ve Squeaku hotovy). Prostredí jako Delphi/C++ Builder radeji ne.

Pozadované znalosti

Schopnost navrhnout aplikaci. Základní prehled o neuronových sítích je výhodou, ale rozhodne to není nutné, protoze prací na tomto projektu máte moznost se s nimi blíze seznámit.

Obtíznost

Netriviální.


Autor: David Martinek. Poslední modifikace: 11. September 2011. Pokud v tomto dokumentu narazíte na chybu, dejte mi prosím vedet.