Simulátor umelého zivota

(jiz reseno v nekolika pracech, ale muze slouzit jako inspirace)

Návrh zadání

Prostudujte problematiku modelování a simulace a problematiku simulací umelého zivota. Navrhnete a implementujte jednoduchý simulátor umelého zivota s grafickým výstupem - simulátor mraveniste. Simulátor by mel umoznovat popis chování mravencu na mape s prekázkami + popis této mapy. Simulace bude spocívat v tom, ze se na zacátku do mapy vlozí mravenci s definovaným chováním, dále se sem vlozí prekázky a bude se zkoumat k jakým výsledkum vedou ruzné druhy chování (napríklad zda a jak rychle postaví mraveniste, zda se nepozabíjejí, atd.)

Pri resení se lze zamerit primárne bud na implementaci simulátoru nebo na grafické prostredí. Posléze se lze zamerit na teorii her a zkoumat na chování mravencu, jaký vliv mají ruzné strategie chování na celé jejich spolecenství.

Projekt je zámerne velmi podobný návrhu a implementaci pocítacové hry, aby se zde mohli realizovat i jedinci, které tyhle veci zajímají. Projekt je velmi vhodný pro mensí tým spolupracujících studentu. Práce ve smecce podobne naladených lidí muze být velmi inspirující a podle zkuseností je to pro vsechny zúcastnené velmi prínosné. Na toto téma mám i pomerne zajímavou literaturu, kterou muzu zapujcit.

Klícová slova

Modelování, simulace, autonomní agenty, teorie her, grafika.

Implementacní jazyk

Cokoli, co bude fungovat v Linuxu (a prípadne i ve Windows). Osobne preferuji Javu, ale nechci vás do niceho nutit. Zajímavá by jiste byla i implementace ve Scheme nebo SmallTalku.

Pozadované znalosti a schopnosti

Hravost, schopnost nastudovat literaturu v anglictine.

Obtíznost

Vhodné pro vsechny typy prací. Zadání lze rozdelit i mezi více osob a pracovat na nem v týmu. Prijdte si domluvit podrobnosti.


Autor: David Martinek. Poslední modifikace: 11. September 2011. Pokud v tomto dokumentu narazíte na chybu, dejte mi prosím vedet.