Interaktivní interpret jazyka C

Návrh zadání

Vytvorte jednoduchý interaktivní interpret jazyka se syntaxí odpovídající podmnozine jazyka C99. Pro zacátek stací implementovat jednoduché datové typy a základní konstrukce. Casem lze pridat pole, ukazatele, struktury, funkce, atd. Program by mel slouzit pro podporu výuky jazyka C a pro rychlé prototypování algoritmu. Základní ideou je, aby si v tom slo hrát s jazykem bez nutnosti psát zdlouhave program obsahující funkci main a kompilovat jej. Místo toho uzivatel napíse v interpretu jednoduchou funkci, pak ji hned zavolá a uvidí výsledek. Tento nápad jde témer libovolne rozsirovat. Napríklad lze usilovat o co nejlepsí kompatibilitu s C99, pridat grafické prostredí slucující moznosti editoru a debuggeru, pridat grafický systém umoznující jednoduchou práci s cárovou grafikou, atd.

Predstavoval bych si neco na zpusob Dr.Scheme (zde pár ukázek) pro jazyk C.

Klícová slova

Prekladac, interpret, jazyk C, Java.

Implementacní jazyk

Lze to implementovat v cemkoli, co zajistí snadnou pouzitelnost jak v Linuxu, tak ve Windows. Jako ideální se mi jeví implementace v Jave (rychlost interpretace bude jiste dostacující), ale muze to být i C, C++ nebo neco jiného (Scheme?).

Pozadované znalosti

Schopnost algoritmizace.

Obtíznost

Vhodné pro vsechny typy prací. Zadání lze rozdelit i mezi více osob a pracovat na nem v týmu. Prijdte si domluvit podrobnosti.


Autor: David Martinek. Poslední modifikace: 28. February 2006. Pokud v tomto dokumentu narazíte na chybu, dejte mi prosím vedet.